برد هوشمند خلیج فارس از انواع برندهای برد هوشمند بود که زمانی ورود موفق به بازار هوشمند سازی مدارس و مراکز آموزشی داشت و امروزه تولید این بردها متوقف شده است.وزن بسیار سبک از مهمترین خصوصیات برد هوشمند خلیج فارس بود و صفحه ملامینی بدون بازتاب نور پروژکتور نیز دیگر قابلیتی بود این این برد ها را حبوب کرد.
اما بدلیل عدم توانایی تولید برد هوشمند در داخل کشور باید خاطر نشان کرد که برد هوشمند خلیج فارس و سایر برد های هوشمند محصولی نیستند که در داخل کشور تولید شود و تمامی قطعات اصلی این بردها بصورت جداگانه وارد می شود و در داخل کشور مونتاژ می گردد و در نهایت نام بک برند (هر چه که باشد مانند آذین برد و خلیج فارس و …) را روی آن میچسبانند.
کسانی که برند را روی یک برد هوشمند می چسبانند حتی این زحمت را به خود نمی دهند تا در مورد برچسب برند خود کمی هزینه کنند تا از روی برد کنده نشود و یا حتی دقت در نصب محل برچسب تا اینکه یک برچسب بصورت کج و یا بدون تراز بودن به برد چسبیده نشود.
اما هیچ برند برد هوشمن را نمی توان از این طریق زیر سوال برد.زیرا اساسا در داخل مدار الکترونیکی آنها اتفاقات خاصی نمی افتد که بخواهیم بگوییم یک برد پس از مدتی خراب می شود و در صد خرابی در محصولات برد های هوشمند متفرقه نیز بسیار بسیار پایین است.
 
مشخصات فنی برد هوشمند خلیج فارس
این بردها در ابعاد ۸۲ و ۸۸ اینچ در دسترس بودند و دارای تکنولوژی IR و تابش اشعه مادون قرمز از هر چهار طرف برد می باشند.به همین دلیل قابلیت نوشتن با دست را داشتند و میتوانستند تا چند لمس همزمان را پشتیبانی کنند و از این طریق دانش آموزان و دبیر بصورت همزمان روی برد به تعامل می پرداختند.
پورت اتصال این برد نیز مانند بسیاری از برد های دیگر usb می باشد که دارای توان مصرفی پایینی می باشد.