تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و ip هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای خانه یا محل کار خود باید اطلاعات اولیه در مورد انواع دوربین مدار بسته و کارایی آنها داشته باشید.دوربین مدار بسته به طور کلی به دو نوع آنالوگ و IP تقسیم می شوند.دانستن تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و ip امری بسیار مهم در انتخاب نوع دستگاه های حفاظتی نظارتی شما به حساب می آید.
 
جزئیات تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و ip
نکات کلیدی تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و ip به شرح ذیل می باشند:
۱- هزینه
اولین قدم در انتخاب تجهیزات دوربین مدار بسته بررسی هزینه و بودجه اختصاص داده شده برای نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته می باشد.آیا شما می خواهید دوربین مدار بسته جدیدی نصب کنید و یا قصد توسعه سیستم مدار بسته قبلی خود را دارید؟
راه اندازی دوربین مدار بسته آنالوگ بسیار ارزان تر از دوربین مدار بسته IP یا تحت شبکه تمام می شود.تکنولوژی مادر سیستم مدار بسته آنالوگ مربوط به ۵۰ سال پیش می باشد.از این رو نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته آنالوگ کم هزینه تر از نصب دوربین های ip پیشرفته می باشد.
 
۲- تصویر دهی در بازه مختلف نور
صرف نظر از مبحث هزینه پیاده سازی ، مساله بسیار مهم در انتخاب دوربین مدار بسته مناسب تصویر دوربین در بازه های مختلف نور می باشد.همیشه پیشنهادی که ما به مشتریان خود می دهیم بر این مبنا می باشد که چنانچه تصویر مناسبی دریافت نکنید دوربین مدار بسته ضعیف به هیچ درد شما نمی خورد.دوربین IP در بازه نور بیشتری نسبت به دوربین مدار بسته آنالوگ ، می تواند تصاویر مناسبی را ارائه دهد.
۳-فاصله
نکته ی بسیار مهم دیگر در مورد تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و ip فاصله و یا مساحت محیط قابل نصب می باشد.سیستم های آنالوگ اگر چه در میزان نور مناسب توانایی ظبط تصاویر را دارند ولی وضوح تصویر را پایین می آورند.سیستم نظارتی تحت شبکه دارای وضوح تصویر به مراتب بالاتری نسبت به نوع آنالوگ می باشد.
دوربین مدار بسته آنالوگ نمی تواند در فواصل دورتر تصویر ، جزئیات را به درستی نمایش دهد.اگر در فضای بزرگی می خواهید دوربین مدار بسته نصب کنید برای نمایش بهتر جزئیات استفاده از دوربین IP پیشنهاد می شود.
۴-نحوه نمایش
اغلب سیستم های امنیتی که شما در مکان های مختلف مشاهده کرده اید متشکل از تعدادی دوربین که بوسیله کابل کشی به یک دستگاه ظبط کننده وصل شده و در حین ظبط تصاویر را نیز روی نمایشگری نشان می دهند ، می باشد.اغلب این سیستم ها از نوع آنالوگ می باشد.
دوربین های تحت شبکه ضمن دارا بودن این امکان می توانند بصورت بی سیم به یک سرور شبکه وصل شوند و تصاویر را روی تمامی دستگاه های متصل به اینترنت نمایش دهد.
۵-امنیت
همانطور که گفته شد سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ تصاویر را روی دستگاه ظبط کننده ذخیره می کند.هنگام نفوذ سارقان به محل شما می توانند هارد دیسک دستگاه یا هر وسیله ذخیره سازی دیگر را با خود برده و در نتیجه امنیت اماکن شما به مخاطره بیفتد.
دوربین های IP تصاویر را تحت بستر شبکه رمز نگاری کرده و می توان آن ها را روی بستر اینترنت نمایش و ذخیره کرد.از این رو در صورت نفوذ سارق می توان مراتب را بهتر پیگیری کرد و دیگر نگران امنیت اطلاعات ذخیره شده نبود.
 
اگر شما برای منزل خود می خواهید دوربین مدار بسته نصب کنید ، نوع آنالوگ نیز برای شما کفایت می کند ولی چنانچه برای محل کار خود که وسایل گران قیمت در آنجا نگهداری می شود و همچنین امنیت در آنجا اولویت بسیار مهم می باشد ، و همچنین فضای بزرگی را می خواهید پوشش دهید ، نوع IP برای شما بهتر می باشد.