در این قسمت می خواهیم در مورد دوربین مدار بسته آنلاین کمی صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار بازدیدکنندگان سایت تخصصی ایلیا دیتا قرار دهیم.دوربین مدار بسته آنلاین چیست و چه تفاوتی با دوربین مدار بسته معمولی دارد ؟ این سوالی است که در ادامه آن را پاسخ خواهیم داد.
دوربن آنلاین همانطور که از نامش پیداست قابلیت مشاهده تصاویر را بصورت اینترنتی فراهم می کند و این دوربین ها عموما دوربین های تحت شبکه می باشند.در اصل برای مشاهده تصاویر این دوربین ها بصورت آنلاین ، تصاویر این دوربین ها در محیط وب broadcast می شوند.همانطور که در جاره های کشور ملاحظه نموده اید دوربین های نظارتی پلیس راهور توسط ارتباطات رادیویی به مرکز مانیتورینگ پلیس متصل می باشند.ن.ع این ارتباط بصورت p2p بوده و با استفاده از تجهیزات لینک بصورت وایرلس پیاده سازی می شود و در واقع در مقصد ما می توانیم ping خود دوربین را بعنوان یک المان شبکه کامپیوتری در دسترس داشته باشیم.
 
نحوه کارکرد دوربین مدار بسته آنلاین
و اما یک دوربین مدار بسته آنلاین توسط سرویس های DDnS و یا Cloud processing و سایر روش های انتقال اطلاعات در بستر وب در دسترس می باشد.امروزه برخی نقاط دنیا دارای این دوربین ها هستند که تصویر آنها بصورت آنلاین و بدون کد گزاری در اختیار کاربران می باشد و از آنها بعنوان دوربین های مدار بسته زنده دنیا یاد می شود که اگر به مقاله مورد نظر مراجعه کنید لینک مشاهده تمام آنها را برای کاربران قرار داده ایم.
این سیستم ها با انتشار تصاویر در محیط وب آنها را برای کاربران قرار می دهند.در جمع بندی شناسایی دوربین آنلاین باید خاطر نشان کرد که نوع این دوربین ها با دوربین های تحت شبکه معمولی یا همان دوربین ip تفاوتی ندارد و در اصل بستر انتقال تصویر در وب است که آنها را بصورت آنلاین در آورده است.