پیرو سوالات مشتریان مبنی بر خرید دوربین مدار بسته با ظبط صدا بر آن شدیم تا اطلاعاتی را در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.یک سیستم دوربین مدار بسته دارای قابلیت ظبط همزمان صدا و تصویر باید دارای یک یا چند میکروفن و دستگاه DVR دارای ورودی صدا باشد. البته اکثر dvr ها حد اقل یک ورودی صدا را دارند و باید در منوی تنظیمات دستگاه مشخص کنیم که می خواهیم صدای میکروفن دقیقا روی تصویر کدام دوربین ظبط شود.هنگام مشاهده تصاویر نیز تصاویر را همراه با پخش صدا نمایش دهد.
انواع میکروفن وجود دارند که می توان آنها را به دستگاه رکوردر دوربین مدار بسته متصل نمود و این میکروفن ها می توانند دارای برد زیاد نیز باشند.بطوریکه تنها یک عدد از آنها برای شنود و ظبط صدای کل یک اتاق کافی باشد.
 
دوربین مدار بسته با ظبط صدا و دوربین تحت شبکه
اما حالت دیگر برای داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته با ظبط صدا استفاده از دوربین های تحت شبکه هستند.این دوربین ها بدلیل استفاده از سیگنال دیجیتال و تحت شبکه می توانند بطور همزمان صدا را نیز توسط تصویر ارسال نمایند.امروزه اکثر این دوربین ها به درگاه کارت حافظه نیز مجهز هستند و می توانند خودشان تصاویر را بهمراه صدا ذخیره کنند.
 
در دوربین های آنالوگ نمی توان صدا و تصویر را بصورت همزمان روی یک کابل ارسال کرد و در صورت لزوم اینکار باید از Multiplaxer استفاده گردد.