بررسی ۵ راه برای بهبود دوربین مدار بسته.رعایت این اصول می تواند تا حدود زیادی در استفاده از دوربین مدار بسته ، بهبود حاصل کند و کارایی دوربین مدار بسته را افزایش دهد.
 
۱-استفاده از تشخیص حرکت (Motion Detection )
اگر چه آسان ترین روش در استفاده از دوربین مدار بسته تنظیم دستگاه روی حالت ظبط ۲۴ ساعته می باشد ولی این گزینه نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری دارد.به همین دلیل استفاده از ظبط در هنگام تشخیص حرکت می تواند مدت زمان ظبط را افزایش داده و کارایی سیستم نیز به همین مقدار افزایش پیدا می کند.
۲-در نظر گرفتن محل نصب و زاویه دید
در نظر گرفتن زاویه دید و محل نصب دوربین می تواند تا ۷۰% کارایی یک سیستم دوربین مدار بسته را افزایش دهد.نصب در مقابل منبع نور و پوشش کادر نا مناسب از مواردی است که کارایی دوربین مدار بسته را کاهش می دهد.
۳-استفاده دوربین مدار بسته در ترکیب با سیستم حفاظتی مناسب
اگر چه دوربین مدار بسته ابزار امنیتی مناسبی برای حفاظت از اماکن می باشد ولی به تنهایی برای محافظت از اماکن کافی نمی باشد و استفاده از دوربین مدار بسته در کنار سایر ابزار های امنیتی امنیت اماکن را افزایش می دهد.
ادامه مطلب ۵ راه برای بهبود دوربین مدار بسته
۴-استفاده از دوربین های جفت
برای پوشش مناسب تصویر خود از دوربین های جفت و روبرو هم استفاده کنید تا پوشش مناسب تری از تصویر داشته باشید.همواره سعی داشته باشید تمامی ورودی های خانه و یا محل کار خود را پوشش دهید.اگر برایتان مقدور است در خارج از ورودی های خانه یا محل کار خود نیز دوربین مدار بسته نصب کنید تا پوشش کامل تری داشته باشید.
۵-حفاظت از دوربین ها
همواره لنز دوربین ها را تمیز نگه دارید تا تصویر شما واضح و شفاف باشد.توجه داشته باشید که تصویر دوربین مدار بسته شما توسط درخت و یا موارد مشابه دارای محدودیت کادر و پوشش مناسب نشده باشد.
 
۵ راه برای بهبود دوربین مدار بسته